Stiftet d. 6. april 1899, og er i dag en traditionsrig forening.

Erhvervspolitik

I samarbejde med Håndværksrådet arbejder vi på en række erhvervspolitiske områder, der er vigtige for små og mellemstore virksomheder.

I håndværkerforeningen i Hørsholm arbejder vi med små og mellemstore virksomheders interesser lokalt og regionalt, hvor Håndværksrådet fokuserer på disse virksomheders interesser i Danmark og internationalt.

I håndværkerforeningen arbejder vi bl.a. med Håndværksrådets 13 bud på en kommunal udbuds- og indkøbspolitik. Buddene er en række meget konkrete forslag til, hvordan en kommune kan tilrettelægge udbud og indkøb – så indkøbs- og erhvervspolitikken understøtter udviklingen af små og mellemstore virksomheder.

Vækstforum

Gennem Håndværksrådets repræsentant i Vækstforum har vi mulighed for at få indflydelse på den fremtidige erhvervsudvikling og -politik i Region Hovedstaden.

På Vækstforum’s hjemmeside kan du finde strategidokumenter og meget mere http://www.regionhovedstaden.dk – se under regional udvikling.

Vores fælles erhvervspolitiske indsatsområder dækker bl.a.:

• Innovation, vækst og udvikling
  • Erhvervsbeskatning og skattestruktur
  • Start eller salg af egen virksomhed
  • Selvstændighedskultur
  • Lettere adgang til finansiering
  • Styrkelsen af erhvervsuddannelserne
  • Fair konkurrence mellem virksomheder
  • Mulighederne i en global verden
  • Færre administrative byrder